loading...
برهان كليپ
مهدي عبدالهي بازدید : 608 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (2)

بسمه تعالي

 كلیپ پیشرو درمورد تعدادی از رباعیات كفر آمیز خیام است و عكس از كازینو ساخته شده به نام این شاعر بی بند و بار در قاهره و البته در ادامه آن توضیحات و سخنرانی مرحوم كافی در مورد صوفی بودن خیام و نكوهش صوفیه به مدت زمان 5 دقیقه و 4 ثانیه.

براي دانلود با كيفيت اصلي با حجم 9.6 مگا بايت از لينك زير اقدام نماييد:

http://borhanclipbuffer.persiangig.com/video/OMAR%20KHAYYAM.MP4

در ضمن براي ادامه توضيحات به ادامه مطلب مراجعه نمائيد.

عمر خيام صوفي والبته به قول بعضي از دوستان عارف !!!، رياضيدان، شاعر و به واقع بيهوده گو صده ششم بدليل بي بند و باري و عدم التزام عملي  به مذهب و دين مشخص و لوازم آن يكي از شناخته شده ترين چهره هاي ادبيات ايران در كشورهاي غربي است . وی سهم قابل توجهی از این شهرت را مدیون ادوارد فیتزجرالد نویسنده، شاعر و مترجم بریتانیایی است که 150 سال پیش رباعیات خیام را به انگلیسی ترجمه کرد.

جملات و اصطلاحاتی که فیتزجرالد در ترجمه ی رباعیات استفاده کرده بود، بعدها در نوشته های بسیاری از نویسندگان متاخر وی استفاده شد. و همچنين در زمينه موسيقي نيز بعضي نوازنده ها از رباعیات خیام الهام گرفته اند. و كتب و مقالات زيادي در مورد او تهيه گرديده و توجه ملحدين و زنادقه  به او تا جائي پيش رفته كه حتي كازينو بسيار مجلل به اسم آقاي عمر خيام در قاهره مصر تاسيس گرديده با نام هتل ماريوت و كازينو عمر خيام كه البته بايد گفت اسم اين صوفي شارب الخمر دقيقا براي همين مكانها هم مناسب است... 

البته براي اينكه دوستان من را به اشاعه كذب متهم نكنند بنده عكس و آدرس سايت و همچنين نقشه محل هتل و كازينو را قرار ميدهم

اين  از عكس:

 عمر خيام

 

عمر خيام

اين هم از آدرس سايت :

http://www.marriott.com/hotels/travel/caieg-cairo-marriott-hotel-and-omar-khayyam-casino/

 

اين هم از نقشه محل هتل ماريوت و كازينو عمر خيام:

 عمر خيام

گستره ی تاثیر خیام بر هنر مغرب زمین محدود به ادبیات و موسیقی نبوده است. حتی درهالیوود نيز خیام و آثارش مطرح ميباشد بخصوص شعر «می نوش که عمر جاودانی این است» كه البته همين ابيات توسط محمد رضا شجريان خواننده ضد انقلاب سالها پيش خوانده و اجرا شده و جالب اينجاست كه توسط صادق صبا مدير شبكه ضد انقلاب BBC فارسي نيز مستندي در مورد خيام يكي از شعرا مورد علاقه شجريان تهيه  گرديده.

در ضمن براي ابيات مورد استفاده در اين كليپ بايد از سايت دارالصادق كه از دوستان مخالف فلسفه و تصوف ميباشد تشكر كرد كه متن مقاله را ميتوانيد در آدرس زير مشاهده كنيد:

http://www.daralsadegh.ir/nazarha-shakhsiatha/1153-khayam

البته اينرا هم بنويسم كه يك سري مطالب ديگري هم هست كه ترجيح ميدهم فعلا مطرح نكنم و بگذارم براي يك مطلب كلي براي تقريبا همه شعرا حوزه تصوف... والسلام علي من اتبع الهدي...

عمر خيام

عمر خيام


ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط دارالصادق علیه السلام در تاریخ 1392/05/29 و 16:25 دقیقه ارسال شده است

مطلب شما در سایت دارالصادق منتشر شد موفق باشید


http://daralsadegh.net/1390-09-25-05-43-55/1249-khayam
پاسخ : باعث افتخار است انشاا... موفق باشید.

این نظر توسط سراب عرفان در تاریخ 1392/04/14 و 22:21 دقیقه ارسال شده است

سلام علیکم.وبلاگ جدید مبارک باشه.در صراط قرآن و عترت موفق و موید باشید.
پاسخ : علیکم السلام دوست عزیزم انشاا... شما هم در صراط قرآن و عترت موفق و موید باشید.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
شیخ عباس قمی در سفینه البحار از امام حسن عسکری (ع) از قول علاّمه اردبیلی نقل می کند که امام یازدهم (ع) فرمود : ای اباهاشم بزودى بر مردمان زمانی خواهد آمد که چهره ها خندان و دلها گریان خواهد بود چهره های روشن و دلهای تاریک. سنّت در آنها بدعت شمرده خواهد شد و به بدعت عمل خواهد شد. مؤمن در آنها تحقیر خواهد شد و فاسق تمجید می شود .حاکمان آنها ظالم وجاهل هستند علماء آنها درباری خواهند بود سرمایه داران حق مستضعفان را خواهند دزدید کوچک تر ها بر بزرگترها پیشی می گیرند بین خادم وخائن فرقی نخواهد بود هر جاهلی نزد آنها عالم است عالم در آنها حقیر است . مردمان مخلص را از حیله گر تمییز نمی دهند علمای آنها بدترین خلق خدایند به دلیل اینکه به فلسفه و تصوف مشغولند و به خدا قسم آنها منحرف اند مخالفین مارا دوست دارند و دوستان ما را پست می شمرند آن علماء اگر به منصب برسند رشوه می گیرند و اگر از منصب کنار بروند به عبادت ریائی مشغول می شوند بدانید آن علماء راهزنان راه مؤمنین اند و دعوت کنندگان به سوی الحادند . هر کسى آنها را ببیند باید از آنها پرهیز کند تا بتواند ایمان و دین اش را حفظ کند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 58
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 94
  • بازدید سال : 703
  • بازدید کلی : 22,909