loading...
برهان كليپ
مهدي عبدالهي بازدید : 328 دوشنبه 06 خرداد 1392 نظرات (1)

بسمه تعالي

با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت بازديد كنندگان محترم ...

امروز روز نخست راه اندازي وبلاگ بنده است با عنوان كليپهاي مذهبي با موضعيت نقد فلسفه و عرفان مصطلح (تصوف) و سعي بر اين دارم تا در اين پست و پستهاي بعدي كليپهاي عمدتا مرتبط با اين موضوع را قرار دهم در ابتدا براي ايجاد بركت و مباركي در شروع كار بنا را بر اين قرار دادم كه كليپي از روايت امام هادي عليه السلام در لعن و پرهيز از تصوف و اهل تصوف كه در كتاب  سفينة البحار مرحوم حاج شيخ عباس قمي است قرار دهم و به همين جهت هم قالب امام هادي عليه السلام براي وبلاگ انتخاب گرديد كليپي را كه مشاهده خواهيد كرد اصل كليپ ساخته شده توسط سايت دوستانمان در سايت امام هادي عليه السلام است و بوسيله اينجانب ويرايش و كادربندي گرديده در مورد سخنان امام همينقدر توضيح دهم كه ايشان صوفيه را در حالي لعن كردند كه لااله الاالله ميگفتند جالب اينجاست كه كار بعضي به جايي كشيده كه ديگر قائل به لااله الا الله گفتن هم نيستند بايد از اينگونه افراد پرسيد در اين حالت به عنوان مثال ايشان اذان و اقامه نماز خود را چگونه ميگويند و يا مهمتر از آن تشهد نماز را چگونه؟ و يا شايد مهمتر از انها هنگام ممات شهادتین خود را چگونه خواهند گفت؟ البته بحث و انتقاد از اينگونه برخورد  پيش از اين توسط اساتيد مهدي نصيري و آیت الله حاج شیخ مرتضی رضوی مطرح گرديده وليكن مسئله اي كه مورد توجه است اين است كه اينگونه رفتار و برخورد با اذكار مسلم دين الهي از افرادي كه قائل به نظريه وحدت وجود هستند چندان دور از انتظار نيست زيرا كساني كه اصولا قائل به وجودي غير از خداوند و بينونت ذاتي بين خالق و مخلوق نيستند بايد هم قائل به گفتن لااله الا الله نباشند و به حول قوه الهي همين يك ذكر براي اثبات ادعاي كذب فلاسفه (نظريه وحدت وجود)كافي است. در ضمن اگر مايل بوديد در خبرنامه وبلاگ هم عضو شويد... در ضمن براي دانلود با كيفيت اصلي از لينك زيز اقدام كنيد:

http://borhanclipbuffer.persiangig.com/video/imam%20hadi.mp4

 

 

 

 

 اين تعدادي از روايات صادر شده از ائمه معصومين در رد و لعن فرقه ضاله صوفيه...

 

از امام رضا عليه السلام نقل است: 

من انكرهم فكانما جاهد الكفار بين يدي رسول الله:

 «كسي كه صوفيه را انكار كند مانند آن است كه در ركاب رسول خدا صلي الله عليه و آله با كافران نبرد كرده است.» [1] . 

روزي امام هادي عليه السلام يكي از شيعيان را ديد كه يك عدد ماهي را به دست گرفته و با وضع نامنظم (و صوفي منشانه و بي نزاكت) مي برد، در ضمن گفتاري به او فرمود:

يا معشر الشيعة انكم قد عاداكم الخلق فتزينوا لهم بما قدرتم عليه:

 «اي گروه شيعيان! شما دشمن زياد داريد، هر قدر مي توانيد نظم و بهداشت و نظافت ظاهر خود را در برابر آنها رعايت كنيد و خود را بياراييد.» [2] . 

محمد بن حسين بن ابي خطاب مي گويد: با امام هادي عليه السلام در مسجد النبي نشسته بوديم، ناگاه جماعتي از صوفيان وارد مسجد شدند و به گرد هم حلقه زدند و به ذكر «لا اله الا الله» مشغول شدند.

امام هادي به ما رو كرد و فرمود:

لا تلتفتوا الي هؤلاء الخداعين، فانهم خلفاء الشياطين و مخربوا قواعد الدين...:

«به اين دغلبازان توجه نكنيد، آنها جانشينان شيطانها و ويرانگران بنيادهاي دين هستند، آنها براي آسايش جسم پارسايي مي كنند، شب زنده داري آنها براي تحصيل غذاهاي چرب و شيرين است، عمري را با رياضت و سختي مي گذرانند تا فرصت گناهكاري بيابند، گرسنگي مي كشند تا به خوانهاي رنگين برسند، اذكار آنان براي فريفتن مردم و جلب دلهاي احمقهاي ساده لوح است، تا بارهاي آنها را بر دوش نهند....

من ذهب الي زيارة احد منهم حياً و ميتاً فكانما ذهب الي زيارة الشيطان و عبده و الاوثان...:

«كسي كه به ديدار زنده و مرده ي آنها برود، گويي به ديدار شيطان و بت پرستان رفته است، كسي كه به يكي از آنها كمك كند، گويا به يزيد و معاويه و ابوسفيان كمك كرده است.»

يكي از شيعيان حاضر به امام هادي عليه السلام عرض كرد: «گرچه به امامت شما معتقد و معترف باشد؟»

امام هادي عليه السلام خشمگين به او نگريست و فرمود:

«از اين تصورات برحذر باش، كسي كه امامت ما را پذيرفته باشد برخلاف روش و خشنودي ما گام برنمي دارد، آيا نمي داني كه آنها پست ترين فرقه هاي صوفيان هستند؟ سپس فرمود:

و الصوفية كلهم من مخالفينا، و طريقتهم مغايرة لطريقتنا، و ان هم الا نصاري و مجوس هذه الامة...:

 «همه فرقه هاي صوفيان از مخالفان ما هستند و برنامه و روش آنها با برنامه و روش ما مغايرت دارد، آنها قطعاً نصاري و مجوس اين امت هستند، آنها كساني هستند كه در خاموش نمودن نور خدا سعي مي كنند، خداوند نور خود را كامل مي كند گرچه كافران نپسندند.» [3] . 

  [1] سفينة البحار، ج 2، ص 57. 

 [2] فروع كافي، ج 6، ص 480. 

 [3] سفينة البحار، ج 2، ص 58.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط روح الله در تاریخ 1392/06/01 و 11:55 دقیقه ارسال شده است

سلام علیکم

شما قم هستید؟

با توجه به اینکه شما درساخت کلیپ تجربه بیشتری دارید کلیپهایی برای ساخت پیشنهاد دارم شما را می شود دید؟ اگر نه از همین اینترنت راهنماییی کنیم؟
_____________________________________________________________________________________
پاسخ: علیکم السلام برادر گرامی آقا روح الله
نخیر بنده ساکن مشهد هستم اول اینکه نگران نباشید کار به هیچ عنوان متوقف نشده و همین الان یک سری مطالب در حال آماده سازی است ولیکن به هر ترتیب اگر پیشنهاد یا نظری دارید بنده استقبال میکنم میتوانید از طریق ایمیل و پیغام خصوصی نظرات خود را ابلاغ کنید .


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
شیخ عباس قمی در سفینه البحار از امام حسن عسکری (ع) از قول علاّمه اردبیلی نقل می کند که امام یازدهم (ع) فرمود : ای اباهاشم بزودى بر مردمان زمانی خواهد آمد که چهره ها خندان و دلها گریان خواهد بود چهره های روشن و دلهای تاریک. سنّت در آنها بدعت شمرده خواهد شد و به بدعت عمل خواهد شد. مؤمن در آنها تحقیر خواهد شد و فاسق تمجید می شود .حاکمان آنها ظالم وجاهل هستند علماء آنها درباری خواهند بود سرمایه داران حق مستضعفان را خواهند دزدید کوچک تر ها بر بزرگترها پیشی می گیرند بین خادم وخائن فرقی نخواهد بود هر جاهلی نزد آنها عالم است عالم در آنها حقیر است . مردمان مخلص را از حیله گر تمییز نمی دهند علمای آنها بدترین خلق خدایند به دلیل اینکه به فلسفه و تصوف مشغولند و به خدا قسم آنها منحرف اند مخالفین مارا دوست دارند و دوستان ما را پست می شمرند آن علماء اگر به منصب برسند رشوه می گیرند و اگر از منصب کنار بروند به عبادت ریائی مشغول می شوند بدانید آن علماء راهزنان راه مؤمنین اند و دعوت کنندگان به سوی الحادند . هر کسى آنها را ببیند باید از آنها پرهیز کند تا بتواند ایمان و دین اش را حفظ کند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 58
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 102
  • بازدید سال : 711
  • بازدید کلی : 22,917